Pak din vare lækkert ind med cellofanposer

By | 14. juni 2019

En af de helt store hemmeligheder ved at sælge en vare er indpakningen. Mange tror, at man nemt kan få gang i et salg ved blot at have gode varer til fornuftige priser. Det er selvfølgelig også vigtigt, og du kan

komme langt med den taktik. Det er imidlertid ikke altid helt så simpelt. Der er nemlig også andre faktorer, som betyder noget, hvis man vil sælge en vare. En af dem er indpakningen.

Det virker måske som en mindre detalje, men i virkeligheden betyder den rette indpakning enormt meget. En grim eller utiltalende indpakning vil skræmme kunderne væk fra selv de bedste priser og varer.

Omvendt kan en lækker indpakning være med til at give varen et løft, og få den til at virke mere luksuriøs, end den egentlig er.

Et glimrende eksempel på indpaknings betydning kunne være vodka mærket Grey Goose. Selve vodkaen er egentlig ikke noget særligt, men den flotte flaske hiver prisen i vejret. Det er et ekstremt eksempel,

men mekanismen gør sig gældende for alle varer i en eller anden grad. I virkeligheden er det ikke spor anderledes end med mennesker. De pakker sig også ind i tøj, og hvis de gør det godt, så bliver de vurderet

til at være bedre end ellers.

Gennemsigtig indpakning

Der findes et utal af forskellige indpaknings muligheder, og det kan være svært at gennemskue, hvilken der er den bedste. Det kommer nemlig meget an på selve varen. Heldigvis findes der en type indpakning,

som man aldrig går galt i byen med. Gennemsigtig indpakning virker altid forholdsvis godt.

Med gennemsigtig indpakning kan kunderne nemlig se selve varen samtidig med, at der er gjort noget ud af indpakningen. På den måde slår man to fluer med et smæk. Skal du bruge gennemsigtig indpakning, så vil jeg foreslå at bruge cellofanposer.